Apple devine cel mai valoros brand din lume

interbrandApple se claseaza inaintea Google in topul listei “Best Global Brands 2013” intocmite de Interbrand, detronand castigatoarea ultimilor 13 ani, Coca-Cola.

Firma de consultanta Interbrand din New York a estimat valoarea brand-ului Apple la $98,3 miliarde dolari surclasand astfel favoritul Coca-Cola pentru prima oara in istoria acestui clasament. Compania din Cupertino s-a clasat pe locul doi anul trecut dupa ce si-a dublat valoarea brand-ului fata de 2011. In 2013 aceasta a mai castigat 28% in valoare ceea ce i-a asigurat primul loc in clasament si nomenclatura de “Top Riser”.

Interbrand citeaza un numar de factori care au contribuit la succesul Apple, printre care prezenta puternica in segmentul de retail, vanzarile explozive de dispozitive iOS si posibilitatile viitoare legate de wearable computing si de noile produse pe linia MacIntosh.

“Putine brand-uri permit atator oameni sa faca atat de multe lucruri atat de usor, motiv pentru care Apple are legiuni de fani loiali, lucru dovedit de succesul nemaivazut al lansarii modelelor iPhone 5s/5c. Revolutionand modul in care muncim, ne relaxam si comunicam, stapanind la perfectie abilitatea de a surprinde si incanta, Apple a ridicat stacheta pentru design, simplitate si usurinta de utilizare, nivel pe care celelalte companii doresc sa il atinga si Apple trebuie sa il depaseasca continuu.” , spune comunicatul Interbrand.

Pe locul secund in top s-a clasat Google cu o valoare a brand-ului de $93,3 miliarde dolari, ceea ce reprezinta o crestere de 34% fata de anul trecut. O singura companie a avut o crestere mai ridicata, Facebook cu 43%.

Coca-Cola, care a fost in fruntea acestui clasament in ultimii 13 ani, a ajuns pe locul al treilea dupa o crestere de 2% fata de anul trecut. Brand-ul companiei de bauturi racoritoare este evaluat la $79,2 miliarde ceea ce o situeaza in fata IBM.

Interbrand utilizeaza mai multe criterii in alcatuirea listei “Best Global Brands”. Companiile evaluate trebuie sa genereze cel putin 30% din profit in afara pietei locale, sa fie prezente pe cel putin trei continente si in piete emergente, sa aiba rapoartele financiare disponibile publicului larg si un prospect economic pozitiv.

sursa – appleinsider